Ok jom stat dengan A..B..C.. selalunye kalau kite cakap pasal ABC ni kita akan selalu A.. A for Apple.. B pulak Ball (Bola).. C untuk Cat ke Car ke.. kan kan kan… selalunye inilah yang cikgu kat sekolah tadika kite akan ajarkan kat anak murid mereka.. kira Subjek common lah kat sekolah mana-mana pon... Kali ni meh aku ajar korang.. ape sebenarnyer maksud ABC dari perspektif seorang lelaki yang BINI (Isteri) dia garang nak mampus.. Layankan erk..

A.. untuk Aku
B.. untuk Boring sangat-sangat
C.. untuk Cebab bini aku garang sangat
D.. untuk DAN
E.. untuk Emosi terlebih sangat (sebab tu setiap hari pon nak PMS)
F.. untuk Feeling pon sula kureng kat Bini aku tu..
G..untuk Ganti dengan BINI baru pon cam best gak… :p he he
H.. untuk Hari-hari kena marah
I.. untuk Ini hari blom tau lagi nak kena marah sebab ape..
J.. untuk Jam dah nak masuk kol 6 ni (waktu balik keje)
K.. untuk Kompem dalam kete ni dia stat engine dia (BEBEL)
L.. untuk Lari... tapi dimana?? Thailand maybe..
M.. untuk Mak aihh terlinga aku ni dah nak tercabut ni ha..
N.. untuk No Together-together tonight, arrghh SELF SERVICE la malam ni
O.. untuk O’ooo.. masak aku sebab terlambat da ni ha…
P.. untuk Panggilan di telipon dah berbunyi..
Q.. untuk Quek, quek quek cam bunyi itik suara bini ku mengquek..
R.. untuk Rosak plak kete aku ni.. macam mana ni.. bini aku dah bising ni..
S.. untuk Siut tol... abis nampaknyer tido luar gak la aku malam ni..
T.. untuk Time to masuk waktu MAGHRIB punya azan sudah kedengaran di radio..
U.. untuk United lak seri minggu ni... tensen.. haa.. tetibe engine kete aku leh stat
V.. untuk Victory street nama jalan opis bini aku.. (dah nak dekat ni)
W.. untuk Walamak aku dah nampak bini aku tunggu depan opis dia sambil tunjuk “the eyes of the DEVIL”
X.. untuk Xtreme abis pandangan dia tu...
Y.. untuk YELLOW Pages where are you.. aku nak cari no telipon Zorro ni lalu...
Z .. untuk Zorro pon datang slamatkan aku...

Zorro dalam cete aku ni cam ala-ala hero bagi semua lelaki2 yang bini dia garang la.. kononnyer... he he he..

Ni ha bini aku..


Last-last muka aku pon jadi macam ni  
"yer sayang.. sayang nak ape?"

9 comments:

Rina サブリナ said...

very interesting..aku tak penah terpikir pun huruf2 tu kita bleh wat ayat camni..ahahhaa

hanis said...

rilex2...
hidup kene ceria

Splitzbz said...

he he he.. saje je buhsan2.. tapi mender ni selalunya (bukan semua) akan dilalui oleh pasangan2 yang bekerja dan berkongsi satu kenderaan.. ye tak?

he he he.. btw enjoy life.. peace!

GC said...

Bro, i think your wife ni mesti sporting orang nya, hehe funny bro kreatif la :)

BelalangDewa said...

kalau diva ngorat u, bini u marah tak...?

Splitzbz said...

hehe teekay.. my wife mestila sporting.. sebab itulah wujud blog ni.. itu pon kena warning tau jangan letak bende bukan2 pasal dia.. nanti dia suroh i shutdown teruss blog ni.. hehee

Splitzbz said...

divahanu.. my wife mestila marah kalau u ngorat i.. he he he

Anonymous said...

lawak la ko ni!

Splitzbz said...

hehe... lawak.. okies semoga terhibur ya,., he he he