Picture source

Kalau kita pi bercuti dengan family.. selalunya percutian itu akan berakhir dengan kegembiraan, kepenatan dan kenangan manis yang kita boleh share bersama tatkala usia meningkat tua..

Tapi cete BG kali ni agak sedih sal percutian satu family yang bercuti kat Pulau Besar...

Apa berlaku sebenarnyer??
MELAKA: Mereka sekeluarga sudah tiga kali berkunjung ke Pulau Besar dekat sini untuk bercuti, namun lawatan keempat kelmarin membawa tragedi menyayatkan hati.

“Kami tiba jam 3.30 petang kelmarin lalu mengambil keputusan bermalam di surau saja berikutan bilik penginapan habis ditempah.

“Saya membiarkan Muhammad Asiq dan Muhammad Firdaus dengan suami dan ahli keluarga lain yang berehat selepas menunaikan solat sebelum menyedari mereka sudah tiada,” kata Shahita Banu Ahmad, 32, ibu kepada dua beradik yang ditemui lemas di kolam takungan sedalam dua meter di pulau berkenaan.

Dua beradik itu dilaporkan hilang sebelum ditemui lemas di kolam terbabit di belakang surau itu jam 10 pagi hingga 10.30 pagi semalam.

Shahita Banu berkata, dia mula panik apabila menyedari kehilangan kedua-dua mereka lalu berusaha mencari di sekitar surau termasuk di kolam terbabit hingga perasaan bertukar takut.

Takde sape yang sudi menolong
“Berikutan itu, kami meminta bantuan orang ramai, tetapi tiada siapa sudi membantu, sebaliknya mempersendakan sambil mendakwa mungkin dilarikan orang atau disembunyikan nenek tua (orang halus) menyebabkan kami terpaksa mencari sendiri.

“Hati saya berdebar-debar bercampur bimbang apabila gagal menemui mereka walaupun sudah mencari di sepanjang pantai dengan bantuan seorang kakitangan keselamatan,” katanya.

Jenazah akhirnya ditemui
Menurutnya, dia langsung tidak menyangka kedua-dua mayat anaknya di kolam itu kerana beberapa kali mencari mereka di kawasan itu.

Disebabkan kerisauan, dia gagal melelapkan mata dan fikiran menjadi buntu sambil berdoa kepada Tuhan walaupun suasana gelap dan menyukarkan pencarian.

Bagaimanapun, dia akhir terpaksa menerima takdir Ilahi apabila dimaklumkan mayat Firdaus ditemui terapung dalam kolam itu.

Tidak lama kemudian, mayat Asiq dijumpai terapung.

Dan dikebumikan di..
Jenazah kedua-dua mangsa dikebumikan di tanah perkuburan Islam Jalan Kuari, Cheras, Kuala Lumpur.

Berita asal.. klik sini

2 comments:

Zoul said...

Adusss... tak sanggup aku nak tengok.. apa perasaannya yer... tgh seronok2 tetiba jd tragedi... tak boleh nak bayangkan...

Splitzbz said...

itu la pasal... sedihkan... sob sob sob... nak bercuti takpasal2.. jadi trajedi...